11 Nisan 2011 Pazartesi

Napoleon'un Josephine'ye Mektubu


Korsika'da mütevazı bir askerken büyük bir general ve Fransa İmparatoru oluveren Napoleon, 1796 Mart'ında Josephine de Beauharnais ile evlendi. Josephine, Martinik adasında bir Fransız kolonisinden yoksul düşmüş bir aristokratın kızıydı. Daha önceki evliliğinden iki çocuğu vardı.

Aşağıda Napoleon'un karısına yazdığı mektup var:


Milan'daki Josephine'e,

13 Kasım 1796'da Verona'dan gönderilmiş

Seni artık sevmiyorum; tam tersine senden iğreniyorum. Sen korkunçsun, huysuzsun, aptalsın ve çok Cinderalla'sın. Bana doğru dürüst yazmıyorsun, kocanı sevmiyorsun, mektuplarının ona nasıl bir haz yaşattığını bilmiyorsun, iki satır bir şey karalamayı ona çok görüyorsun.


Öyleyse bütün gün ne yapıyorsun? Sevgili aşığına mektup yazmaktan daha önemli ne işin var? Hangi duygu, ona söz verdiğin yumuşacık ve kesintisiz sevgiyi boğup bir keneara atabiliyor? Senin bütün anlarını çalan, bütün günlerini zapteden, kocanı düşünüp merak etmekten alıkoyan bu şahane , yeni aşık kim? Josephine, unutma, bir gece kapılar ardına kadar açılacak ve ben orada olacağım.


Doğrusu, senden haber alamamak beni endişelendiriyor. Hemen bana dört sayfa yaz ve yüreğimi heyecan ve zevkle dolduran tatlı sözleri söyle.

Seni pek yakında kollarıma almayı ve Ekvator'un altındaymışız gibi alev alev yanan milyonlarca öpücüğe boğmayı hayal ediyorum.


Bonaparte


Hiç yorum yok: