24 Mart 2011 Perşembe

Ölüm



Sevdiğim hemen her yazar ya erken ölmüş ya da intihar etmiş. Benim sonumda mı öyle olacak yoksa? Düşünmeden edemiyor insan. Yoksa bu bir tesadüf mü? Tesadüf olsa bile manidar.

Henüz çok gencim, yaşanmamış duygular, okunmayı bekleyen kitaplar, gidilecek görülecek yerler var. En güzel müziği dinlemedim, en güzel sözlerimi de söylemedim henüz.

Kafka der ki: "Ölümün olduğu bu dünyada, hiçbir şey çok da ciddi değildir aslında." Al sana erken yitmiş bir yazar daha. Sonra Virginia Woolf, Pavese intihar etmediler mi? Tezer Özlü, Oğuz Atay,Orhan Veli genç yaşlarında yitirdiklerimizden. Listem böyle uzayıp gidiyor.

Hayatta iyi ki gerçek sorunlarla ilgilenenler var kaç kişi benim gibi gelmemiş ölümü düşünür ki. Benim yaptığım neresinden baksan saçmalık, aptallık.

Eğer ölürsem (tamam bugünlerde ölüme taktım) birilerinin hayatında bir iz bırakarak benden sonra bir şeylerin sürmesini isterim. Desinler ki "Çok güzel gülerdi." ya da "Çok güzel yemek yapardı." bunun gibi şeyler. Ya da televizyonda en sevdiğim film başladığında "E. bunu ne çok severdi" desinler. Yalnızca arkamdan iyi insandı demesinler. Ben iyi biri değilim tamam mı? Sadece zararsızım, kimseye zararım dokunmamıştır bildiğim kadarıyla eğer dokunduysa arkamdan kına yaksın onlar da.

4 yorum:

Pabuc dedi ki...

Ben öldükten sonraki 100 yıl içinde değil ne yediğim ne izlediğim kim olduğum bile hatırlanmayacak..Nasıl öldüğüm ve hayatım boyunca hangi yüreklere dokunduğum önemli..Hatırlanmak içik için keşke bir kitap yazabilsem ya da bir okul /kütüphane yaptırabilsem iyi olurdu aslında..

Sevgiler..Allah hayırlı uzun ömür versin sana da hepimize de..ölümü hepimiz düşünüyoruz iyikide düşünüyoruz...Hiç düşünmeyenlere yazık...

nadarû dedi ki...

"seviyorsun bol;
kızıyorsun dar geliyor.
sessiz kalsan üzerinden düşüyor.
ölçüler mi yanlış;
yoksa yanlış yerden mi b/akıyorsun hayata…?"

galiba biz yanlış yerde duruyoruz...en azından kendi adıma bu böyle...
var bu işte bir yalnı(ş)zlık ama hadi hayırlısı...

ölüm...
ölmeden ölebiliyorsak şayet; ölüm bize yaşamak gibi gelir...diye düşünüyorum..

hayırlı uzun bir ömür diliyorum..
sevgi ve huzur da hep yanında olsun..
hayırlı cumalar:)

lijepa djevojkaa dedi ki...

"Ölüm bize yaşamak gibi gelir." hımm bu cümleyi çok sevdim; bir de şu hayatta duracağım yeri bir bulursam ya da bulabilirsem yoksa buldum mu haberim yok-belki arayışım bundan bilmiyorum-nokta

nadarû dedi ki...

arayış hiç bitmez ki..bitti dediğimiz anda zaten biz de biteriz...
"arayanlar bulamaz ama bulanlar yine arayanlardır.."diye güzel bir söz vardır herkesin bildiği..nasıl da güzel özetlenmiş burda olay...

güzele ulaşabilmek duasıyla...

bir de bu kitaplar var ya..
ah bu kitaplar bizi bizden ç/alanlar onlar hep...