2 Mart 2011 Çarşamba

Kadın Olmak


Geçenlerde şöyle bir cümle gördüm: "Bir kadının memnun oldum dediği tek yer, tanışma faslıdır./N. Whitehead" Kim söylemiş bilmiyorum tanımam etmem. Bu cümlede beni rahatsız eden bir şey vardı.
Kadınım ve memnuniyetsiz bir insan değilim. Peki bu genelleme niye?
Erkeklerin ya da bazı erkek yazarların kadınları ironi malzemesi olarak kullanmasından son derece rahatsızım. Aynı şekilde erkekleri genelleyen cümleler de beni rahatsız eder tıpkı erkeklerin aldatması gibi oysa biliriz ki eşine sadık bir çok erkek vadır üstelik kadınlar da aldatır.
Kadınım küçücük mutluluklardan besleniyorum.
Kadınım annemden güçlü olmayı öğrendim.Sanılanın aksine kadınlar iradesi zayıf sürekli ağlayan bir tür değil.
Çevremde sırtını bir erkeğe dayamamış kendi ayaklarının üstüne basan karakterli bir çok kadın var.
Hatta bir arkadaşım hem çocuğuna hem kocasına bakıyor.
Üstelik kadın ya da erkek olarak doğmuyoruz insan olarak doğuyor ve yıllar içinde bazı şeyleri davranışları sonradan öğreniyoruz.
Gencecik umut dolu kadınlar erkekler tanıyorum. Kadınlar ya da erkekler hakkındaki önyargılarımızı yok etmeliyiz. Bu kolay değil biliyorum. Ama her insanın keşfedilecek çok özel bir yönünün olduğunu düşünüyorum.
Kadınları menuniyetsiz,kıskanç, kontrol eden, zayıf karakterli, alışveriş manyağı, gereksiz ayrıntılara önem veren, laf sokan, çok konuşan argümanlarıyla genellemek yanlış.Böyle olmayan milyon kadın var.
Erkekleri aldatan, gözü dışarıda, güvenilmez, anlayışsız tarzında yaftalamakta büyük ölçüde haksızlık.
Erkekleri kadınları kalıplara sokan erkek dediğin şöyle olur kadın dediğin böyle olur türü yazılar beni boğuyor sıkıyor.
Ne zaman erkeklerle ilgili kadınlarla ilgili tanımlayıcı yaftalayıcı yazılar görsem hemen oradan kaçasım gelir hayır hiç bir şey söylemeyin erkekler aldatır demeyin aldatılırsam bu benim hayat tecrübem olur diğer erkekleri bağlamaz. Bir kadını anlamadıysanız bu sadece bir kadınla ilgili özel bir durumdur çıkın dışarıya ne güzel kadınlar var erkekler var. Önyargılarınızdan kurtulun. Erkekler ya da kadınlarla ilgili fikrim sorulduğunda hiç bir fikrim yok diyorum çünkü yeryüzünde yaşayan tüm kadınları ve erkekleri tanımıyorum bu da fikrimin olmaması açısından yeterli sanırım.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

"Çevremde sırtını bir erkeğe dayamamış kendi ayaklarının üstüne basan karakterli bir çok kadın var." benim için hayatın en önemli unsuru bu!